reklama
reklama

Wójt Terespola reaguje, zanim zadławią się Małaszewicze

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wójt Terespola reaguje, zanim zadławią się Małaszewicze - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje bialskieWójt gm. Terespol zabiega o zaprojektowanie i wykonanie łącznika autostrady A2 z drogą krajową nr 2, aby poza wsie gminy przenieść ruch setek tirów jeżdżących do "suchego portu". Za kilka lat, po modernizacji Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze, niektóre miejscowości mogą zostać zablokowane przez kolejki ciężarówek.
reklama

Już w minionym roku Krzysztof Iwaniuk, terespolski wójt, wystąpił z wnioskiem do Ministerstwa Infrastruktury o wspomnianą inwestycję. Zaniepokoiła go wiadomość o zakończeniu autostrady A2 na węźle Dobryń. Podjął zatem starania, aby Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zadbała o projekt i budowę drogi łączącej Port Przeładunkowy Małaszewicze z autostradą A2 na tym węźle. Ta nowa droga powinna być poprowadzona poza obszarem zabudowanym.

Chodzi o bezkolizyjne połączenie

Krzysztof Iwaniuk powiedział nam, że już w 1996 roku wpisał do strategii gminy dojazd z portu przeładunkowego do autostrady. W ubiegłym roku gmina Terespol wystąpiła z wnioskiem do Ministerstwa Infrastruktury o zaprojektowanie i wykonanie łącznika A2 z drogą krajową nr 2, z przeniesieniem ruchu poza miejscowości: Wólka Dobryńska, Małaszewicze Duże i Małaszewicze Małe. Te potrzeby i oczekiwania mieszkańców zostały określone w wyniku wielu spotkań i uzgodnień inwestorów, projektantów, zarządców infrastruktury kolejowej oraz przedstawicieli gmin i służb granicznych.

reklama

– Chodzi nam o połączenie bezkolizyjne, obecnie nawet tysiąc tirów może czekać do przejścia granicznego. Kiedy zostanie zwielokrotniony ruch na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku, to pogorszy sytuację – przewiduje wójt.

Nowy Jedwabny Szlak

Iwaniuk wyjaśnia, że powstające na terenie gm. Terespol oraz w gminach sąsiednich wielomilionowe projekty kolejowe są szansą dla rozwoju kraju i regionu. Taką nadzieję daje projekt realizowany przez spółkę Cargotor "Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza 8 linii towarowych na granicy UE z Republiką Białoruś". Mało tego, PKP PLK S.A., też pracuje nad projektem "Poprawa dostępności przejścia granicznego Terespol–Brześć, Etap 1 – Rozbudowa układu torów o prześwicie 1520 mm stacji Terespol". Dzięki temu zostanie dostosowane kolejowe przejście graniczne Terespol – Brześć i infrastruktura towarzysząca do przyjmowania większej ilości składów pociągów ze Wschodu. Spółki z grupy PKP oraz prywatni przedsiębiorcy przygotowują się do powstającego wielkiego przedsięwzięcia międzynarodowego, czyli Nowego Szlaku Jedwabnego. Obecnie z Chin do naszego kraju trafia kilkanaście składów, a przewiduje się przyjmowanie nawet do 55 na dobę.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama