W poniedziałek (12 sierpnia) do bialskiej komendy zgłosiły się dwie mieszkanki powiatu pokrzywdzone działaniem oszustów.
- Schemat działania w obydwu przypadkach był taki sam. Za pomocą komunikatora internetowego otrzymały wiadomość z prośbą o opłacenie zakupów internetowych. Były przekonane, że korespondują z członkiem rodziny. Powodem prośby o pomoc miała być awaria banku - informuje nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla z KMP w Białej Podlaskiej. - W przypadku 25-latki, kobieta po wysłaniu pierwszego kodu zwróciła uwagę na jego wysokość, postanowiła więc zadzwonić do cioci. Ta jednak nie odebrała telefonu, po chwili prosząc o kolejny kod, gdyż zapomniała dodać coś do koszyka pierwszym razem. Twierdziła, że odda zapłacone środki tego samego dnia.
Pokrzywdzona uwierzyła, podając drugi kod. Straciła łącznie ponad 3 tys. zł. W przypadku drugiej pokrzywdzonej kwota opłaconego kodu wyniosła 1500 zł.
Kiedy pokrzywdzonym udało się skontaktować z właścicielką konta okazało się, że nie ma ona nic wspólnego z przesłaniem wiadomości. - Niestety było to już po przekazaniu gotówki. Wówczas sprawę zgłosiły na Policję - dodaje nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.