Zadaniem wykonawcy wyłanianego przez warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie opracowanie projektu technicznego i wykonawczego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie odcinka autostrady A2 pomiędzy węzłem Biała Podlaska a rejonem miejscowości Kijowiec.
Autostrada z rozmachem
Z zapowiedzi inwestora wynika, iż nowa trasa będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwę pod dobudowę trzeciego pasa. W ramach kontraktu powstaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie oraz odwodnienie drogi. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z nowych chodników i ścieżek rowerowych. Droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.Były wiceprzewodniczący Rady Powiatu Bialskiego Daniel Dragan z radością przyjął tę decyzje o ogłoszeniu kolejnego przetargu na następny odcinek A2.
"Autostrada A2 zmierza do granicy. GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę odcinka od Białej Podlaskiej do Kijowca. Co więcej będzie to pełnoprawna autostrada, a nie zapowiadana przez pisowskiego ministra Szmita droga 2+1" – napisał w mediach społecznościowych.
Termin składania ofert został wyznaczony na 16 czerwca 2025 r.
- Przetarg jest niejako poligonem doświadczalnym dla nas, będziemy obserwować jak wdrożenie zapisów wynikających z wyroku TSUE wpłynie na oferty złożone w naszym przetargu. Ten wyrok ma niezwykle istotny wpływ na udział firm w rynku zamówień publicznych. Mówiąc w skrócie, w przetargach nie mogą startować firmy azjatyckie, m.in. chińskie – wyjaśnił rzecznik.
Dodał, że w obecnym roku na wschód od stolicy aż 67 km autostrady zyskają kierowcy, a Biała Podlaska uzyska poprzezA2 połączenie w Warszawą.
Odcinek Biała Podlaska - Swory czeka na inne
Ubiegłoroczny finał na tym kierunku był 18 grudnia, gdy GDDKiA oddała do ruchu ostatni z trzech odcinków autostrady A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce, pomiędzy węzłami Groszki i Siedlce Zachód. Odcinek za 530 mln zł wybudowała chińska firma Stecol Corporation.- Z czterech odcinków pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską, trzy są w realizacji, a dla zadania Swory - Biała Podlaska mamy już decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Kierowcy skorzystają z niego po zakończeniu prac na wcześniejszych trzech odcinkach – informuje warszawski oddział GDDKiA.
Pomiędzy Siedlcami a Sworami bowiem wykonawcy układają kolejne warstwy nawierzchni ciągu głównego. Prowadzone są roboty przy obiektach mostowych, trwa przebudowa kolizji z urządzeniami infrastruktury podziemnej, montowane są siatki ogrodzeniowe, ekrany akustyczne i bariery energochłonne.
Zaawansowanie na każdym z odcinków jest różne. Wynika ono m.in. z terminów uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na poszczególnych odcinkach wynosi: Siedlce Południe – Malinowiec: 73 proc.; Malinowiec – Łukowisko: 60 proc. oraz Łukowisko – Swory: 63 proc.
Podczas oddania do ruchu odcinka A2 Siedlce Południe - Malinowiec będą udostępnione też 2 km odcinka Siedlce Zachód - Siedlce Południe.
Trwają również prace nad przedłużeniem A2 od Białej Podlaskiej do węzła w Dobryniu, odległość między nimi wynosi ponad 25 km. Oprócz właśnie ogłoszonego postępowania przetargowego dla ponad 16-kilometyrowego odcinka od Białej Podlaskiej do Kijowca, w toku jest postępowanie przetargowe na projekt i budowę odcinka Kijowiec – Dobryń o długości 9,3 km. Jednocześnie oba zadania są w trakcie procedury uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Komentarze (0)