reklama
reklama

Pojawiło się światełko na tunel w Terespolu

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

 Pojawiło się światełko na tunel w Terespolu - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje bialskiePodsumowano pierwszy etap badania opinii społecznej w sprawie czterech wariantów przedprojektowej koncepcji budowy tunelu pod linią kolejową w Terespolu. Większość ankietowanych opowiedziała się za trasą od ul. Janowskiej, przez tory tuż przy dworcu kolejowym, do ul. Kodeńskiej.
reklama

Firma Schuessler-Plan Inżynierzy sp. z o. o. przekazała do Urzędu Miasta wyniki konsultacji społecznych. Badanie 336 ankiet wykazało, że aż 307 osób opowiedziało się za wariantem trzecim, czyli proponującym przebieg drogi od ul. Janowskiej poprzez tunel poprowadzony obok dworca kolejowego i następnie budową dojazdu do ul. Kodeńskiej.  Wiąże się on z przebudową ronda przed dworcem. Równolegle do tunelu głównego, pod liniami kolejowymi, przewiduje się budowę sąsiedniego tunelu przeznaczonego do ruchu pieszych i rowerzystów. Najmniejsze poparcie, tylko 4 głosujących, miał wariant drugi z koncepcją budowy po wschodniej stronie linii kolejowej dojazdu do tunelu poprowadzonego w ciągu ul. Stacyjnej do projektowanego ronda na ul. Wojska Polskiego.

reklama

Jeszcze nic nie jest przesądzone

Burmistrz Jacek Danieluk nie kryje satysfakcji.

–  Trzeci wariant ma kilka zalet, nie burzy dotychczasowej zabudowy, nie wymaga wywłaszczeń i wysiedlania ludzi z istniejących budynków. Wyniki ankiet potwierdzają, że część internautów zdaje sobie sprawę, jak ważne jest bezkolizyjne dotarcie na drogę wojewódzką  – ul. Wojska Polskiego, kiedy po nasileniu ruchu towarowego zostanie zablokowany dotychczasowy przejazd kolejowy w tej ulicy – mówi burmistrz.

Ponadto zaznacza, że proponowane cztery warianty są jeszcze modyfikowane i poprawiane.

– Spotykamy się z projektantami na roboczych naradach. Oni przykładają się do swojej pracy i analizują przychodzące e-maile oraz pisma – podkreśla Jacek Daniluk.

reklama

Dodaje, że część radnych kilkakrotnie przychodziła do niego wraz z innymi mieszkańcami miasta, dyskutowano nad proponowanymi rozwiązaniami. Urywały się też telefony. Burmistrz przypomniał, jak na początku swego kierowania urzędem w 2006 r. skutecznie zabiegał, aby tunel dla pieszych pod torami przy krajowym dworcu kolejowym był dostępny dla terespolan, a nie tylko dla służb granicznych.

Będą drugie konsultacje tunelowe

Jacek Danieluk zapowiedział, że jeszcze w marcu będą przeprowadzone najprawdopodobniej online drugie konsultacje wyboru wariantu przebiegu tunelu pod linią kolejową w Terespolu.

– Na tydzień przed ich rozpoczęciem pojawi się oficjalna wiadomość – mówi.

reklama

Na portalu terespolskiego Urzędu Miasta burmistrz zamieścił swoje oświadczenie wyjaśniając, że rozbudowa infrastruktury kolejowej od Małaszewicz do Terespola spowoduje, iż wskutek nasilenia ruchu towarowego konieczne będzie zamknięcie przejazdu na ul. Wojska Polskiego. Odniósł się do większości zapytań oraz zarzutów.  Odpowiedział na 17 zgłaszanych do niego wątpliwości, prostował niektóre błędne wiadomości przeciwników. Nadmienił, iż zgłosił do instytucji odpowiedzialnych za poszczególne zadania proponowaną przez mieszkańców budowę kładki dla pieszych oraz poszerzenie ul. Kodeńskiej i budowę ścieżki rowerowej wzdłuż niej. Wyjaśniał, że ostateczny wariant koncepcji przedprojektowej pojawi się za kilka miesięcy. Zapowiedział też badania geologiczne poprzedzające budowę tunelu.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama