W środę (30 sierpnia) do policjantów zgłosiła się 39-letnia mieszkanka Białej Podlaskiej.
- Z relacji kobiety wynikało, że została oszukana. Tego dnia córka za jej zgodą założyła konto na jednym z portali aukcyjnych i wystawiła do sprzedaży bluzkę. Po pewnym czasie na numer kontaktowy zadzwoniła kobieta twierdząc, że założone konto nie zostało poprawnie zweryfikowane. Twierdziła dodatkowo, że jest już osoba zainteresowana zakupem, jednak nie może przekazać gotówki, gdyż pojawia się jakiś błąd - informuje komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla z KMP w Białej Podlaskiej. - W trakcie trwania rozmowy poleciła zalogować się na konto bankowe. Twierdziła, że dzięki temu założy pokrzywdzonej dodatkową funkcję w aplikacji bankowej. Miała ona służyć do szybkich transakcji na stronie za pośrednictwem aplikacji bankowej.
Po chwili oświadczyła, że jest problem z zainstalowaniem nowej funkcjonalności i dlatego pokrzywdzona musi podać kod Blik.
39-latka postąpiła zgodnie ze wskazówkami nieznajomej podając 4-krotnie kod.
CZYTAJ TAKŻE: Powiat bialski: Samochód osobowy wjechał w tył tira
- Gdy otrzymywała informacje o blokadzie środków na koncie nieznajoma uspokoiła ją, że dzieje się tak w celu zainstalowania nowej funkcjonalności, a gotówka zaraz wróci na jej konto. Gdy zaniepokojona pokrzywdzona oświadczyła, że nie wróciły do niej żadne środki nieznajoma zakończyła połączenie, a numer telefonu po chwili okazał się niedostępny - dodaje komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla.
W oddziale banku potwierdziła, że padła ofiarą oszustwa, a sprawcy wypłacili z jej konta niemal 10 tys. zł. Wówczas zgłosiła się na policję. Teraz sprawców szukają funkcjonariusze.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.