E-commerce: jedna z najbardziej rozwojowych branż
Branża handlu elektronicznego, podobnie jak branża IT, jest bardzo perspektywiczna. To stale rozwijająca się dziedzina, w której każdy może spróbować swoich sił. Wielu inwestorów i właścicieli e-sklepów potrzebuje obecnie wsparcia w zakresie tworzenia i realizacji kampanii promocyjnych. Rośnie też popyt na usługi, związane z logistyką dostaw czy realizacją zamówień, dokonywanych w sieci.
Specjaliści ds. e-commerce należą do grona najbardziej poszukiwanych pracowników. Takie osoby mogą wykonywać swoje obowiązki zdalnie, hybrydowo lub stacjonarnie. Dzięki elastycznym formom współpracy e-handel stale się rozwija. Wpływ na gwałtowną dynamikę rozwoju e-sprzedaży mają również inne czynniki, takie jak: upowszechnienie urządzeń mobilnych i internetu oraz konkurencyjność ofert produktów i usług, sprzedawanych online.
Jakie są podstawowe obowiązki specjalisty e-commerce?
Praca na stanowisku specjalisty ds. e-commerce nie należy do łatwych. To zajęcie dla osób, które potrafią myśleć analitycznie i kreatywnie, a także są samodzielne. Wielozadaniowość i praca pod wpływem stresu nie sprawiają im problemu. Do głównych obowiązków specjalisty ds. e-commerce należy bowiem realizacja działań marketingowych, logistycznych i sprzedażowych.
Oczywiście każda firma ma własną specyfikę i podział zadań działów e-commerce. W niektórych przedsiębiorstwach specjaliści e-commerce zajmują się całościową obsługą sprzedaży. W innych zaś podział zadań jest bardziej szczegółowy i obejmuje na przykład prowadzenie kampanii w social mediach czy monitorowanie efektywności prowadzonych działań. Dodatkowo też e-commerce specialist współpracuje z klientem e-sklepu i z zewnętrznymi firmami, odpowiedzialnymi za pozycjonowanie, logistykę czy dostawę sprzedażowych systemów IT.
Pozostałe zadania specjalistów ds. e-commerce
Pracownicy działów e-commerce często obsługują konta sprzedawców na platformach zakupowych i tworzą cykliczne strategie sprzedażowe. Zadaniem tych specjalistów jest też ciągłe badanie rynku, analiza potrzeb grup docelowych i kształtowanie rozpoznawanych marek. Specjalista do spraw e-handlu jest często również autorem contentu – treści sprzedażowych, publikowanych na stronach i w social mediach. Taka osoba tworzy grafiki lub treści (lub zleca ich wykonanie podmiotom zewnętrznym), optymalizuje je i zmienia pod kątem oczekiwań odbiorcy.
Wpisz w wyszukiwarkę hasło „praca Bydgoszcz” i sprawdź najnowsze oferty branży e-commerce
Obsługa kampanii sprzedażowych w e-commerce to również wszelkie działania, związane z monitoringiem branżowych trendów. Specjalista handlu elektronicznego śledzi i analizuje strategie konkurencji, by móc zaproponować nowe sposoby pozyskiwania klientów.
Podsumowanie
Zakres zadań na stanowisku specjalisty e-commerce jest bardzo szeroki i zróżnicowany. To praca dla osób odpornych na stres i gotowych na wyzwania. Obowiązki specjalistów handlu elektronicznego wiążą się zarówno z obsługą działań promocyjnych, jak i koordynacją całego procesu sprzedaży. Wielu specjalistów e-commerce zajmuje się tworzeniem contentu, pozycjonowaniem i testowaniem działania e-sklepów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.