W drugiej połowie października Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosił, że wybrał wariant nr 3 budowy skrzyżowania dwupoziomowego w Terespolu w zamian za likwidację przejazdu kolejowego w ciągu drogi wojewódzkiej z linią kolejową nr 2.
Skierował do dalszej realizacji ten wariant z tunelem od strony Łobaczewa oraz przygotowaniem dróg z rondami przy m.in. cmentarzu i dojazdem do ul. Janowskiej. Niespodziewanie PKP PLK tę koncepcję wzbogaciły o zapowiedź budowy przejścia pieszo-rowerowego w ciągu ul. Wojska Polskiego.
CZYTAJ RÓWNIEŻ : "Krokodylki" uciekają z budynku starostwa?
Inwestycja stulecia, a burmistrza nie ma
Wcześniej opozycyjni radni i wielu terespolan poświęciło wiele energii na przekonywanie burmistrza i PKP PLK do wersji mieszkańców przygotowanej przez Wojciecha Miturę, radnego powiatu bialskiego. Ten obywatelski projekt zakładał budowę drogi biegnącej do ul. Kodeńskiej wraz z wiaduktem pomiędzy ul. Błotków a ul. Wojska Polskiego.
Oburzony na pominięcie ich wariantu klub radnych Terespol Razem już 3 listopada zaprosił terespolan na spotkanie "Porozmawiajmy o Terespolu" na 10 listopada. Zapowiedział, że głównym tematem ma być decyzja PKP PLK o wyborze wariantu nr 3 budowy tunelu w Terespolu oraz skutkach tej decyzji. Współpracujący z tym klubem radny powiatowy Wojciech Mitura powiedział nam, że na to spotkanie został zaproszony burmistrz Jacek Danieluk.
– Niestety, nie przybył on na to spotkanie. Szkoda, że ani razu wcześniej nie spotkał się z mieszkańcami, nie wyjaśnił ludziom przyczyn wyboru wariantu nr 3. Terespolanie poczuli się zlekceważeni – mówi radny. Dodaje, że do budynku szkoły na rozmowę o perspektywach miasta przyszło wiele osób, w tym kilku przedsiębiorców.
– To chodzi o inwestycję stulecia w Terespolu! Zdumiewające, że burmistrz nie przybywa na spotkanie z mieszkańcami. Czy bał się, czy też nie miał nic do powiedzenia? – pyta Wojciech Mitura.
Dyskusje są przedwczesne
Jednak we wtorek, na dzień przed spotkaniem radnych i mieszkańców, burmistrz Jacek Danieluk wydał oświadczenie. Poinformował, że PKP PLK przedstawiły wstępną koncepcję przedprojektową budowy skrzyżowania dwupoziomowego na terenie Terespola, powiązanego z likwidacją przejazdu drogowo-kolejowego.
– Ta koncepcja aktualnie jest uszczegóławiana i przed jej ostatecznym doprecyzowaniem jakiekolwiek rozważania i dyskusje są przedwczesne. Ostateczna koncepcja przedprojektowa zostanie publicznie zaprezentowana i omówiona podczas otwartego spotkania z moim udziałem, na które już teraz serdecznie zapraszam – oświadczył burmistrz.
Załączył do swego oświadczenia też plan z zarysem wariantu III z jednoczesnym uwzględnieniem budowy przejścia pieszo-rowerowego w ciągu ul. Wojska Polskiego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.