Na warunki panujące w budynku administracyjnym przy ul. Brzeskiej narzekali urzędnicy bialskopodlascy, powiatowi i lokatorzy. Zbudowany na początku lat osiemdziesiątych gmach typu "Lipsk" nieznośnie nagrzewał się latem i wyziębiał zimą. W dodatku użyty przy budowie azbest emitował toksyny, na które uskarżała się część tam pracujących osób. O biurowiec rywalizowali ze sobą były prezydent Andrzej Czapski i były starosta Tadeusz Łazowski. W 2012 r. wojewoda przekazał obiekt miastu i cząstkowo Delegaturze Krajowego Biura Wyborczego. Bialskie starostwo musiało dzierżawić kilka pięter.
Prezydent Michał Litwiniuk zdecydował się spełnić marzenie władz powiatu bialskiego i zarazem pozbyć się kłopotu. Nie zważał na to, że Biała Samorządowa oprotestowała zgodne poparcie jego wniosku przez radnych Koalicji Obywatelskiej oraz Zjednoczonej Prawicy. Po długich negocjacjach oraz uchwałach samorządów 31 grudnia 2020 r. miasto przekazało starostwu biurowiec przy ul. Brzeskiej. Powiat za to oddał budynek dawnej "melioracji" przy ul. Łomaskiej oraz dopłacił prawie 4 mln zł.
Po ponad 21 latach zabiegów powiat wreszcie uzyskał biurowiec. Starosta Mariusz Filipiuk nie ukrywał satysfakcji, że starostwo jest na swoim. W lipcu bialskie starostwo zawarło porozumienie z Krajowym Biurem Wyborczym w sprawie niezbędnych, pilnych remontów biurowca szacowanych na 460 tys. zł. Wtedy Janusz Skólimowski, wicestarosta bialski powiedział nam, że biuro wyborcze posiada ok. 2 proc. nieruchomości, zatem tylko w takiej wielkości może partycypować w kosztach. Dodał, iż starostwo wystąpiło z wnioskiem o dofinansowanie tego remontu z Programu Inwestycji Strategicznych.
Weryfikowana jest oferta na nową siedzibę
Niedawno jednak ukazało się ogłoszenie GITD o zamiarze zakupienia dużej nieruchomości (budynku o wysokim standardzie i powierzchni biurowej 2 tys. mkw.) na potrzeby działalności inspekcji w Białej Podlaskiej. Zapytaliśmy zatem Monikę Niżniak, rzecznik GITD, o przyczynę dość pospiesznego oczekiwania na ofertę.
"Ze względu na fatalny stan techniczny dotychczas zajmowanego obiektu przy ul. Brzeskiej 41 oraz konieczność zapewnienia pracownikom odpowiedniej powierzchni biurowej, niezbędne było podjęcia przez kierownictwo Inspekcji działań, które zapewnią pracownikom bezpieczne i godne warunki pracy" – otrzymaliśmy odpowiedź.
Ponadto Biuro Informacji i Promocji Wydział Komunikacji GITD wyjaśniło nam, że podjęto decyzję o zakupie nieruchomości, która po dostosowaniu do wymagań GITD, spełni standardy zarówno w zakresie bezpieczeństwa, jak i komfortu pracy.
"Zwracamy uwagę, że GITD jest istotnym pracodawcą na lokalnym rynku pracy i już dziś zapewnia zatrudnienie ok. 120 osobom – mieszkańcom miasta, jak i jego okolic" – przypomina rzecznik.
Do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego złożona została tylko jedna oferta sprzedaży budynku na nową siedzibę GITD w Białej Podlaskiej.
– Oferta musi zostać dokładnie zweryfikowana, więc musimy uzbroić się w chwilę cierpliwości – podkreśliła przedstawicielka biura informacji GITD.
Szkoda tego czynszu
Wicestarosta Janusz Skólimowski nie ukrywa zaskoczenia i rozczarowania decyzjami GITD, ten dzierżawca części biurowca płaci bowiem czynsz istotny dla zmniejszenia kosztów utrzymania budynku.
– Dziwimy się, że tak gwałtownie się pogorszyły warunki lokalowe w tym obiekcie... Nadal pozostają aktualne nasze zapowiedzi, co do remontu i dobudowy nowego budynku – mówi wicestarosta.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że starostwo zabiega o ok. 40 mln zł na tę inwestycję.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.