Dariusz Stefaniuk przypomniał, że projekt o budowie obwodnicy składał w poprzedniej kadencji będąc prezydentem Białej Podlaskiej w latach 2014-2018.
– Wtedy koalicja PO-PSL była głucha na nasze apele. To jedna z najważniejszych inwestycji nie tylko dla Białej Podlaskiej, ale całego regionu. Szczególnie, że jej znaczenie wzrasta z powodu powstającej jednostki wojskowej. Obwodnica wschodnia, to realne i jedyne rozwiązanie, które wyprowadza ruch ciężarowy z miasta, a także pozwala na szybką komunikację dla wszystkich, którzy mieszkają po jego południowej części – przypomniał poseł.
Marszałek dostrzega szansę
Po rozmowach z posłem i senatorem marszałek oświadczył, że idea powstania tej obwodnicy jest, w jego przekonaniu, jak najbardziej zasadna.
– Pozwoli ona nie tylko na wyprowadzenie części ruchu tranzytowego z miasta, co wpłynie korzystnie na komfort mieszkańców i jakość środowiska. To także strategiczna inwestycja w kontekście powstającego w Białej Podlaskiej Batalionu 18. Dywizji Zmechanizowanej 1. Warszawskiej Brygady Pancernej. Obecnie wojsko korzysta z istniejącej miejskiej infrastruktury drogowej, która nie spełnia wymagań komunikacji wojskowej – podkreślił Jarosław Stawiarski. Zaznaczył, iż nowa droga pozwoli na włączenie jednostki wojskowej w sieć dróg wojewódzkich i krajowych.
– Za rozpoczęciem pracy nad tym projektem przemawia także fakt, że część finansowania można pozyskać z Funduszu Rozwoju Dróg. Jest zatem szansa na pozytywną realizację – optymistycznie zapowiedział marszałek.
Obwodnica może powstać w 3 lata
Zapytaliśmy posła Dariusza Stefaniuka, kiedy może zacząć się przygotowanie do tej inwestycji.
– Chcemy rozpocząć inwestycję już teraz, od wytyczenia nowego przebiegu drogi wojewódzkiej, od planów i projektu. Według moich doświadczeń, taka inwestycja jest możliwa do wykonania w 3 lata – odpowiedział.
Podkreślił, iż obecnie można zgłaszać takie projekty i zabiegać o ich finansowanie z budżetu, bo na fundusz drogowy w 2021 r. ma trafić dodatkowo 39 mld zł, z czego po raz pierwszy 3 mld zł na drogi wojewódzkie.
– Dlatego też wróciliśmy do pomysłu obwodnicy wschodniej, który jest najbardziej realny do przeprowadzenia właśnie teraz i to za pieniądze zewnętrzne, a nie miejskie – podkreślił bialski poseł.
Ojców sukcesu już jest wielu
Także poseł KO Riad Haidar poinformował nas, że wystąpił z propozycjami dwóch poprawek do uchwały budżetowej w sprawie sfinansowania budowy obwodnicy oraz mostu na Krznie.
– Moje poprawki będą zgłoszone po poprawkach Senatu RP jako wniosek mniejszości – powiedział nam poseł, który zaznaczył, że nie jest członkiem żadnej partii.
– Z Inicjatywą Polską sympatyzuję, bo poglądy socjaldemokracji są mi bardzo bliskie. Po odejściu z SLD powiedziałem jednak, że do żadnej partii nie wstąpię – podkreślił Riad Haidar.
Według posła, budowa wschodniej obwodnicy od drogi wojewódzkiej nr 812 w miejscowości Lisy i połączenia jej z aleją Solidarności i drogą krajową numer 2 ma kosztować ok. 150 mln zł.
Na budowę kolejnego mostu na Krznie wraz z dojazdem pomiędzy ulicami Warszawską i Koncertową oraz o obwodnicę zabiega też bialski prezydent Michał Litwiniuk. Przypomina, że ten most jest jego jedną z najważniejszych obietnic wyborczych.
Podkreśla w mediach, że to dzięki jego aktywności uznano budowę obwodnicy za przedsięwzięcie priorytetowe w Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego do 2030 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.