43-letnia mieszkanka Białej Podlaskiej straciła ponad 1500 złotych po tym, jak uwierzyła, że jej znajoma potrzebuje pomocy w opłaceniu rachunku. Oszuści, podszywając się pod jej koleżankę, skontaktowali się z nią za pośrednictwem popularnego komunikatora internetowego i poprosili o przesłanie kodu BLIK. Kobieta, przekonana, że pomaga bliskiej osobie, wygenerowała i przekazała dwa kody, które umożliwiły przestępcom wypłatę gotówki.
Do zdarzenia doszło, gdy 43-latka otrzymała wiadomość z prośbą o pomoc w zapłacie za zamówienie. Nadawczyni tłumaczyła, że nie może skorzystać ze swojej aplikacji bankowej i zapewniała, że odda pieniądze jeszcze tego samego dnia. Kobieta, nie podejrzewając oszustwa, postanowiła pomóc. Po pierwszej transakcji oszuści poprosili o kolejny kod, twierdząc, że zapomnieli dodać coś do koszyka. Pokrzywdzona po raz kolejny wykonała przelew.
Dopiero później otrzymała prawdziwą wiadomość od swojej koleżanki, która poinformowała ją o włamaniu na swoje konto w mediach społecznościowych. Wtedy 43-latka zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa i zgłosiła sprawę na Policję.
Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas dokonywania transakcji internetowych. Funkcjonariusze przypominają, by każdą prośbę o pożyczkę lub pomoc finansową weryfikować – najlepiej kontaktując się telefonicznie z osobą, która rzekomo się do nas zwraca. Nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla podkreśla, że działanie pod wpływem emocji może skutkować poważnymi stratami finansowymi.
Policja prowadzi postępowanie mające na celu ustalenie wszystkich okoliczności zdarzenia.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.