Trzy dodatkowe tory powstały na stacji Małaszewicze, między Białą Podlaską a Terespolem. Nowe tory zwiększają przepustowość stacji. Umożliwiają przewóz większej ilości towarów. Dzięki pracom poprawiła się konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę
- Zarządca Infrastruktury stale inwestuje w modernizację kolei dla poprawy przewozu towarów. Prowadzone inwestycje umożliwiają przejazd większej liczby pociągów, co oznacza lepsze możliwości wymiany handlowej – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W ramach zadania,oprócz torów w Małaszewiczach, o dziesięć torów rozbudowana zostanie także stacja Biała Podlaska. Łącznie wybudowanych zostanie kilkanaście kilometrów torów.
- Stacja w Białej Podlaskiej będzie mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości750 metrów. Zakres prac obejmuje także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym - informuje Anna Znajewska - Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Będzie wykonane odwodnienie, ważne dla dobrego utrzymania torów. Prace finansowane są ze środków publicznych przeznaczonych na dokapitalizowanie Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach dofinansowania Krajowego Programu Kolejowego. Prace zaplanowane są do 2024 r. Planowana jest także budowa przejścia pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia. Takie rozwiązanie ma zwiększyć bezpieczeństwo. Dla podróżnych z trudnościami z poruszaniem się zostaną udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie led. Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe. Wejście do tunelu będzie zapewnione od strony ulicy Sidorskiej i Akademii Bialskiej. Obecnie budowane jest odwodnienie drogi łączącej ulicę Sidorską z przystankiem Biała Podlaska Wschodnia. Wykonawcą prac jest firma Trakcja S.A. Prace zaplanowane są na lata 2022-2024. Rozbudowa stacji Małaszewicze i Biała Podlaska jest uzupełnieniem inwestycji "Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol", dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego "Łącząc Europę" (CEF). Wartość tego projektu to 754,9 mln zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.