reklama
reklama

Biała Podlaska: Mało brakowało a straciłby 90 tys. zł przez oszustów. Zareagowali pracownicy banku

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: KMP Biała Podlaska

Biała Podlaska: Mało brakowało a straciłby 90 tys. zł przez oszustów. Zareagowali pracownicy banku - Zdjęcie główne

foto KMP Biała Podlaska

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje bialskie Ponad 90 tys. zł w wyniku oszustwa mógł stracić mężczyzna, który chciał zainwestować w kryptowaluty. Pieniądze zostały na koncie 52-latka, dzięki szybkiej reakcji pracowników banku.
reklama

W piątek (17 lutego) dyżurny bialskiej komendy dostał z banku zgłoszenie o usiłowaniu oszustwa. Z relacji dyrektora oddziału wynikało, że dzień wcześniej na 52-letniego mieszkańca gminy Rossosz złożony został wniosek kredytowy. Z uwagi na podejrzenie, że jest to oszustwo wniosek został zablokowany tak samo jak pierwsza transza gotówki, która była już przelana.

Pokrzywodzony powiedział że w połowie ubiegłego roku zainteresowany inwestowaniem w kryptowalutę, zalogował się na stronie firmy inwestycyjnej.

- Oczywiście bardzo szybko skontaktował się z nim konsultant, który miał mu pomóc podczas operacji. Jednak, gdy mężczyzna cały czas wpłacał środki finansowe, widząc zysk tylko na ekranie komputera nabrał podejrzeń, że jest to oszustwo i powiadomił organy ścigania. Wówczas przelał na wirtualne konto łącznie kwotę 16 tysięcy złotych. Kiedy jednak ponownie fałszywy konsultant skontaktował się z nim proponując wypłatę zgromadzonych środków mężczyzna dał się przekonać do zainstalowania na swoim telefonie programu do zdalnej obsługi, który miał pomóc w szybkim wykonaniu niezbędnych operacji - informuje komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla z KMP w Białej Podlaskiej.

Pozwoliło to oszustom na zaciągnięcie kredytu na dane pokrzywdzonego w kwocie ponad 90 tys. zł. Sprawcy uruchomili go na koncie pokrzywdzonego i wykonali jeden z przelewów. Potem konto pokrzywdzonego zostało zablokowane przez bank. Mężczyzna dowiedział się o tym od oszustów, którzy polecili zadzwonić na infolinię i odblokować je. Po kontakcie z pracownikami banku 52-latek dowiedział się, że padł najprawdopodobniej ofiarą oszustów. Pracownicy banku zablokowali też przelew zlecony przez sprawców. Dzięki czujności bankowców środki pozostały na koncie 52-latka.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama