We wtorek (20 lutego) na policję zgłosił się 21-latek, który został oszukany podczas sprzedaży internetowej.
- Jego młodszy znajomy wystawił na portalu ogłoszeniowym kask rowerowy. Gdy skontaktowała się z nim osoba zainteresowana zakupem ustalił, że przesyłkę wyślę za pomocą firmy kurierskiej. To kupująca miała pokryć koszty wysyłki. W trakcie korespondencji prowadzonej za pomocą komunikatora internetowego poprosiła o przesłanie konta bankowego, na które miał zostać wykonany przelew - informuje nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla z KMP w Białej Podlaskiej.
Z uwagi na to, że chłopak takiego konta nie miał poprosił o pomoc pokrzywdzonego. W trakcie prowadzonej korespondencji wystawiający dostał maila. Należało kliknąć w znajdujący się tam link, by potwierdzić otrzymanie gotówki.
- Niestety pokrzywdzony postąpił zgodnie z instrukcjami. Zalogował się na swoje konto, po czym w trakcie rozmowy telefonicznej z „rzekomym konsultantem” zaakceptował kilka wypłat Blik ze swojego konta. W wyniku działalności sprawców stracił ponad 18 tys. zł. - dodaje nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.