Reklama

Reklama

Zastopowana stacja w Białej Podlaskiej. Ruch na peronach w Terespolu

Opublikowano: ndz, 20 gru 2020 08:00
Autor:

Zastopowana stacja w Białej Podlaskiej. Ruch na peronach w Terespolu - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Poważnie opóźnia się modernizacja stacji Biała Podlaska. Tempo prac spadło, bo borykający się z własnymi problemami wykonawca trafił na trudne warunki gruntowe oraz niezidentyfikowane kolizję z infrastrukturą podziemną.

Reklama

W marcu 2018 r. przedstawiciele PKP zapowiadali, że zakończenie dofinansowanej przez UE modernizacji całej linii kolejowej Biała Podlaska - Terespol ma nastąpić w sierpniu 2020 r. Obiecywali sfinalizowanie w tym terminie m.in. kompleksowej przebudowy stacji kolejowych w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu oraz zbudowanie pierwszego bialskiego wiaduktu kolejowego, który pozwoli na skierowanie samochodów poruszających się drogą wojewódzką nr 812 pod torami. Obecnie inwestor z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapowiada, iż zakończenie prac na stacji Biała Podlaska nastąpi dopiero w IV kwartale 2021 r. Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego przewoźnika poinformował nas, że bialska inwestycja jest realizowana w ramach wartego ponad 540 mln zł projektu "Prace na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol, etap III-LCS Terespol". Dofinansowanie unijne wynosi 360 mln zł.

Co już wykonano

Na bialskiej stacji powstał nowy peron wyspowy, który wyposażono w szeroką wiatę. Wykonano główną konstrukcję przejścia podziemnego od strony ul. Dokudowskiej.

– W ramach modernizacji stacja zyskuje nowy układ torowy i sieć trakcyjną, które umożliwią przejazd dłuższych i cięższych składów towarowych o długości 740 metrów. Realizowane są prace związane z modernizacją sieci trakcyjnej oraz elementów zasilania. W następnym etapie prace przeniosą się na drugą stronę stacji i obejmą peron nr 1 oraz drugą część przejścia podziemnego od strony dworca. Będą one zrealizowane – zapowiada Wilgusiak.

Wiele przyczyn poślizgu

Zapytaliśmy przedstawiciela PKP PLK S.A. o przyczyny opóźnień.

– Na zmianę terminów wpływ mają trudne warunki gruntowe występujące przy przejściu podziemnym na stacji Biała Podlaska. Wykonawca trafił na szereg niezidentyfikowanych kolizji z infrastrukturą podziemną – podkreśla Wilgusiak.

Dodaje, iż zmiana terminów wynika również ze zwiększonego zakresu prac, które będą korzystne dla transportu kolejowego.

– Przełożenie na tempo i czas robót ma też kondycja wykonawcy, firmy Trakcja S.A. Firma została zobowiązana do pełnej mobilizacji i przyspieszenia robót – wyjaśnia Rafał Wilgusiak.

Z informacji w szczecińskich mediach wynika, że również tam ta jedna z największych polskich firm działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego oraz energetyki ma problemy z pozyskaniem dostatecznej liczby pracowników i sprzętu oraz ze słabą organizacją prac. Tak przed kilkoma tygodniami oceniał Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Wiadukt i przystanek

Rafał Wilgusiak poinformował też, że prowadzone są prace w rejonie nowego bialskiego wiaduktu kolejowego nad ul. Lubelską/Witorowską.

– Gotowa jest już główna konstrukcja wiaduktu, po której kursują pociągi. Kontynuowana jest budowa murów oporowych, które dodatkowo zabezpieczą wiadukt. Obiekt usprawni komunikację w mieście i podniesie poziom bezpieczeństwa na linii kolejowej – zapewnił.

Dodał, że na przystanku Biała Podlaska Wschodnia (wcześniejsza nazwa robocza to Biała Podlaska Rozrządowa) wykonawca wybudował dwa jednokrawędziowe perony.

– Do wykonania zostały drogi dojścia do pociągów oraz wiaty i ławki. Planowane oddanie peronów do użytku nastąpi w przyszłym roku – zapowiedział.

Terespol, Małaszewicze i Chotyłów

Przedstawiciel PKP PLK S.A. poinformował nas, że w ramach inwestycji zmodernizowano dwa perony na stacji Terespol oraz dwa perony na stacji Małaszewicze.

– Obiekty są wyższe, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągu, wyposażone w wiaty, ławki i informację pasażerską. W Terespolu wyremontowano przejście podziemne – wyliczył Rafał Wilgusiak.

Podkreślił, iż obecnie w Terespolu, Małaszewiczach i Chotyłowie powstają kolejne elementy systemu sterowania ruchem kolejowym. W Terespolu budowane są kolektory odwodnieniowe. W Chotyłowie kończą się prace wykończeniowe przy budynku nastawni sterującej. – Prace nie wpływają na ruch pociągów – zapewnił Wilgusiak.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.