Organizatorzy konferencji pragną zorganizować spotkanie studentów uczelni technicznych z całej Polski. Celem sympozjum jest wymiana doświadczeń i wiedzy z zakresu projektowania, rewitalizacji, budownictwa pasywnego, ogólnego, energooszczędnego, konstrukcji drewnianych, żelbetonowych oraz metalowych. Organizatorzy zapewniają, że: „Udział w Konferencji to okazja do zdobycia wiedzy i doświadczeń, a także możliwość nawiązania interesujących kontaktów.”
Organizatorzy zachęcają studentów do zaprezentowania swojej pracy związanej z jednym z wyżej wymienionych zagadnień na forum publicznym podczas trwania konferencji. Czas referowania powinien zawierać się w 10 minutach. Po każdym panelu referatów przewidziano dyskusję. Wszystkie referaty zostaną wydane w formie publikacji monograficznej. Ponadto wezmą one udział w specjalnie przygotowanym konkursie. Najlepsze z nich zostaną nagrodzone na zakończenie konferencji.
Zgłoszenia prelegentów (autorów referatów oraz opiekunów Kół Naukowych) przyjmowane są w postaci formularza zamieszczonego na stronie http://www.pswbp.pl/index.php/pl/konferencje-bud/4034-i-ogolnopolska-konferencja-studencka Autorzy znajdą tam również wzór referatu z wytycznymi edytorskimi do przygotowania tekstu. Formularze należy złożyć w siedzibie Państwowej Szkoły Wyższej przy ul. Sidorskiej 95/97 w Białej Podlaskiej do dnia 13 grudnia 2013 r. Do tego samego dnia przyjmowana jest opłata konferencyjna (150 zł. – osoba z referatem, 100 zł. – osoby bez referatu, 100 zł. – referat bez udziału autora w konferencji). Opłata nie pokrywa kosztów noclegu i dojazdu, gwarantuje jednak wyżywienie ( w tym udział w uroczystej kolacji), materiały konferencyjne oraz publikację. Z kolei do 5 stycznia 2014 roku przyjmowane są artykuły do recenzji i publikacji.
Szczegółowy harmonogram konferencji znajduje się poniżej:
8.00-9.00 Rejestracja uczestników
9.00-9.30 Uroczyste rozpoczęcie Konferencji
9.30-11.00 I panel referatów
11.00-11.20 Dyskusja
11.30-11.45 Przerwa kawowa
11.45-13.15 II panel
13.15-13.45 Dyskusja
13.45-14.45 Obiad
14.45-16.15 III panel
16.15-16.45 Dyskusja
16.45-17.00 Przerwa kawowa
17.00-17.30 Podsumowanie Konferencji i wręczenie nagród
20.00-23.00 Wieczór integracyjny uczestników Konferencji i zaproszonych gości
Czas: 17 stycznia 2014 r.
Miejsce: Państwowa Szkoła Wyższa im Papieża Jana Pawła II, ul. Sidorska 95/97, Biała Podlaska
Opłata: 150 zł. – osoba z referatem, 100 zł. – osoby bez referatu, 100 zł. – referat bez udziału autora w konferencji