Pierwsze prace ziemne ruszyły przy ul. Sokulskiej.
Obecnie na istniejącym tam przejeździe kolejowo-drogowym zamykane są szlabany. Często zmotoryzowani muszą czekać w korkach na przejazdy pociągów w obu kierunkach.
Rozwiązanie tego problemu jest możliwe dzięki współfinansowanemu przez UE III etapowi projektu "Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol." Dariusz Stefaniuk powiedział, że jego uzgodnienia z inwestorem - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pozwoliły na zmniejszeniu dawniej planowanych olbrzymich nakładów przez miasto.
Zyskało miasto i os. Słoneczne Wzgórze
- Wcześniej Biała Podlaska miała ponieść połowę nakładów na tunel, którego koszt szacowano na ok. 40 mln zł (brutto). Udało nam się uzgodnić, że koszty tego obiektu w całości pokrywa PKP PLK, a my tylko wybudujemy rozjazdy, w tym też ul. Koncertową. Wydamy ok. 6 mln zł. Zaoszczędzone pieniądze trafią na budowę obwodnicy wschodniej – wyjaśnia prezydent. Dodaje, że jest już wykupiona działka niezbędna do połączenia tunelu z rondem Prezydenta Lecha Kaczyńskiego (tam będzie wjazd od strony Chełma). Zgromadzono sprzęt ciężki do wykonania przekopu pod torami.
Adam Chodziński, bialski wiceprezydent, podkreśla, że inwestycja będzie ważna dla osiedli przy drodze wojewódzkiej 812. Dużo zyska ul. Koncertowa, która ma tylko drogę piaszczystą. Oprócz jezdni asfaltowej, powstanie też chodnik i ścieżka rowerowa.
Więcej w elektronicznym (CZYTAJ TUTAJ) i papierowym wydaniu Wspólnoty (dostępnym w punktach sprzedaży).