W zmaganiach uczestniczyło 16 załóg w samochodach, których lata świetności już dawno przeminęły. Wyścig podzielony był na trzy etapy: cztery biegi kwalifikacyjne (po cztery auta w każdym biegu), dwa biegi półfinałowe (po sześć aut) i finał. Każdy bieg trwał 15 minut, a zadaniem kierowców było przejechanie w tym czasie jak największej ilości okrążeń. Wszystko w duchu fair play i z dbałością o bezpieczeństwo uczestników i publiczności.
Do finału awansowało osiem najlepszych zespołów, których auta przetrwały wcześniejsze mordercze etapy i dodatkowo najlepsza damska drużyna Gangrena Team. Rywalizacja pomiędzy finalistami była zacięta, tutaj oprócz prędkości i umiejętności wprowadzenia auta w odpowiedni tor jazdy, jak w przypadku standardowych wyścigów dochodziła walka z maszyną, która w każdej chwili mogła odmówić posłuszeństwa. Awarie wysłużonych pojazdów i kolizje, których nie brakowało w rozstrzygającym starciu, zmusiły niektórych uczestników do ukończenia wyścigu przed czasem. Dlatego do końca nie było wiadomo, komu przypadnie zwycięstwo: załodze Nissana, drużynie Mitsubishi, a może ulubieńcom publiczności z okrzykniętego mianem "niezniszczalnego" Tico.
Po emocjonującej rywalizacji na torze nadszedł moment podsumowania i ogłoszenia wyników. Ostatecznie Puchar Wrak Maniaka trafił do ekipy z numerem 15. Sylwestra Owejko i Bartłomieja Pawlaka, którzy konkursowe odcinki przemierzali Nissanem. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy, a najlepszym zespołom wręczone zostały puchary i nagrody ufundowane przez sponsorów.
Wrak Race odbył się po raz pierwszy, ale wiadomo już, że organizatorzy mają w planach przygotowanie kolejnej edycji wyścigów. - Nie spodziewaliśmy się tak dużej liczby samochodów podczas pierwszej tego typu imprezy. Do zobaczenia na kolejnej edycji Wrak Race, która może już całkiem niedługo. - powiedział na zakończenie imprezy Łukasz Szczerbetka, pomysłodawca i organizator Wrak Race Biała Podlaska.
Klasyfikacja końcowa wyścigu:
I miejsce - załoga nr 15: Sylwester Owejko, Bartłomiej Pawlak (Nissan Sunny)
II miejsce - załoga nr 11: Emil Jakoniuk, Karol Jakoniuk (Mitsubishi Colt)
III miejsce - załoga nr 8: Bartłomiej Zbieć (Daewoo Tico) - WRC Tajko
Wyróżnienie dla najlepszego damskiego zespołu otrzymały:
załoga nr 13: Ewa Marczuk - Jarosz, Elżbieta Maliszewska (Mazda 323) - Gangrena Team
Dyplomy pamiątkowe otrzymali:
załoga nr 1: Konrad Benich, Rafał Malicki (VW Golf II) - Libijczycy
załoga nr 3: Andrzej Piotrowski (Opel Astra) - Stal - Max
załoga nr 4: Adam Holecki, Arkadiusz Skwierczyński (VW Vento)
załoga nr 5: Sebastian Solarz, Maciej Solarz (Renault Megane) - Solarz Team
załoga nr 6: Andrzej Semeniuk, Robert Banasiuk (VW Golf II) - Waltimber
załoga nr 7: Albert Magier, Arkadiusz Daniluk (SAAB 900) - AA Pij Mleko
załoga nr 9: Dariusz Kaciuczyk, Dariusz Mackiewicz (Audi 80) - Promil Taxi
załoga nr 10: Tomasz Dymidiuk, Mariusz Dymidiuk (Ford Escort)
załoga nr 12: Ernest Pietrasik, Sebastian Wysokiński (Audi 80) - Maniana
załoga nr 14: Andrzej Lewandowski, Łukasz Chwesiuk (Pegout 106) - Pol - Lux Roszki
załoga nr 16: Grzegorz Pawlak, Małgorzata Nestorowicz (Fiat Cinquecento) - Dzida 4x4
załoga nr 17: Jarosław Śledź, Karol Guś (Volvo 440) - Norweski Łosoś