Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań. Jury doceniła miesięcznik społeczno-kulturalny „Pryzmat” za oryginalne podejście do promowania miasta, różnorodność tematyczną i filozofię przyświecającą wydawnictwu, a mianowicie integrację środowiska lokalnego. W uzasadnieniu podkreślono:
Z założenia pismo dla mieszkańców i o mieszkańcach Białej Podlaskiej. Zespół redakcyjny ukazuje miasto przez pryzmat jej mieszkańców, ludzi utalentowanych, twórczych i aktywnych społecznie, którzy działają na rzecz lokalnej społeczności, ale też współtworzą wizerunek Białej Podlaskiej, a swoim działaniem dają przykład innym. Pismo wypełnia lukę w informacjach społecznych i ofercie kulturalnej, ale znajdziemy tam także informacje o historii, inicjatywach biznesowych, zdrowiu, kulinariach. Do współpracy przy tworzeniu pisma zaproszeni zostali także utalentowani fotograficy.
Organizatorem konkursu jest grupa PRC, a przewodniczącym jury, oceniającego zgłoszone do konkursu inicjatywy został prof. dr hab. Sławomir Smyczek – Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Jury konkursowe to specjaliści z branży PR, którzy poddawali ocenie i nagrodzili najbardziej wartościowe inicjatywy jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej. Kreatywne działania i rozwiązania wyróżniono w sześciu kategoriach konkursowych:
1. Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych.
2. Najlepszy film promocyjny
3. Najlepsza promocja projektów unijnych
4. Najlepsza kreatywna kampania promocyjna
5. Najlepsza gazeta miejska/biuletyn
6. Najlepsza kampania promocyjnoinformacyjna spółki samorządowej.
Do konkursu zgłoszono ponad 100 projektów, pełna lista nominowanych i wyróżnionych: prwsamorzadzie.pl