Na stacji Biała Podlaska zdemontowano ponad 24 km torów oraz sieci trakcyjnej. Wykonawca rozpoczął prace nad konstrukcją nowego przejścia podziemnego. Powstają fundamenty szybów windowych i schodów. Na samo przejście podziemne będzie wykorzystane około 120 ton stali.
- Jeśli chodzi o miasto bierzemy wspólny udział w realizacji tego projektu. Głównie będzie on polegał na dostosowaniu układu komunikacyjnego do tych elementów infrastruktury, które wybuduje PKP – komentuje inwestycję Adam Chodziński, zastępca prezydenta Białej Podlaskiej.
Miasto będzie miało swój wkład przy budowie tunelu pod torami na ul. Lubelskiej. To ważne i bezpieczne rozwiązanie, które zastąpi przejazd kolejowy zamykany szlabanem. Wiadukt będzie miał ponad 4,5 m. wysokości i zapewni sprawną komunikację także dużym pojazdom.
Przebudowa stacji ma na celu zwiększenie i ułatwienie dostępu do kolei wszystkim mieszkańcom, nie tylko poprzez modernizację, ale również dzięki budowie nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa. Zyskać ma także idea nowego Jedwabnego Szlaku, prowadzącego z Chin do Europy Zachodniej i biegnącego przez Białą Podlaską. Pociągi towarowe poruszające się po tym odcinku będą mogły rozpędzić się nawet do 120 km/h, a osobowe aż do 160 km/h.
- Polskie Linie Kolejowe realizują największy program modernizacyjny. W krajowym programie kolejowym na inwestycje mamy zapisane ponad 66 mld zł. To łącznie 22 projektów, które będą realizowane na terenie całej Polski w tym także na linii kolejowej E20 na odcinku między Białą Podlaską a Terespolem – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP.