Projekt zakłada kompleksową przebudowę. Na stacjach mają pojawić się m.in. wyższe perony które ułatwią wsiadanie do pociągów. Będą też wiaty, nowe oświetlenie oraz wyraźne oznakowanie. W kwestii bezpieczeństwa zamontowany zostanie monitoring. Obiekty te zostaną też dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W Białej Podlaskiej wybudowane zostanie nowe przejście podziemne w ciągu ul. Lubelskiej oraz przystanek "Biała Podlaska Rozrządowa". W Terespolu przebudowany tunel dla pieszych będzie bardziej funkcjonalny. Powstanie też m.in. Lokalne Centrum Sterowania, które dzięki komputerowym urządzeniom poprawi bezpieczeństwo w kwestii przejazdów pociągów.
Po zakończeniu modernizacji, w sierpniu 2020 roku, poprawi się komfort podróży i skróci się czas przejazdu między Białą Podlaską a Terespolem. Pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Kolej stanie się konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu. Inwestycja zwiększy bezpieczeństwo podróżnych oraz bezpieczeństwo przewozu ładunków. Efektem modernizacji będzie też poprawa ochrony środowiska - informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Więcej na ten temat inwestycji w przyszłym wydaniu Wspólnoty.