reklama

Autostrada i szerokie tory do Białej Podlaskiej

Opublikowano:
Autor:

Autostrada i szerokie tory do Białej Podlaskiej - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

KulturaAutostrada A2 z Warszawy do Białej Podlaskiej ma powstać do 2024 roku. Trwają także rozmowy na temat doprowadzenia tzw. szerokiego toru z Małaszewicz do Białej Podlaskiej w związku z planami Poczty Chińskiej stworzenia tu (nie, jak początkowo zapowiadano, w Małaszewiczach) centrum logistycznego. Jeśli te wszystkie zapowiedzi zostaną zrealizowane, miasto nad Krzną czeka ogromny awans gospodarczy.

12 lipca Rada Ministrów przyjęła przedłożoną przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). W dokumencie wśród planowanych inwestycji znalazła się budowa autostrady A2 od Warszawy aż do Białej Podlaskiej. Wcześniej natomiast mówiło się o realizacji tej inwestycji tylko do Międzyrzeca, gdzie autostrada przecinać się będzie z trasą Via Carpatia S19. W czerwcu jednak rząd ogłosił zwiększenie limitu środków na realizację programu z 107 mld zł do 135 mld zł. Dodatkowe środki w większości mają pokryć realizację trasy Via Carpatia (21 mld zł), jednak pozostała kwota (7 mld) ma zostać wykorzystana na budowę autostrady A2.

Według tego dokumentu, autostrada do Białej Podlaskiej ma zostać ukończona do 2024 roku. Koszt samej budowy trzech odcinków z Warszawy do Białej Podlaskiej ma wynieść w sumie ponad 5,4 mld zł (ten ma zostać skończony już w 2020 roku). Najdłuższy, bo 64-kilometrowy odcinek między Siedlcami a Białą Podlaską, oszacowano na prawie 3 mld zł i rozłożono na lata 2020-2024.

(…)

Najnowszy numer Wspólnoty już w Twoim punkcie sprzedaży.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo