Wczoraj (7 kwietnia) do bialskiej komendy zgłosił się mieszkaniec gminy Leśna Podlaska. Z relacji zgłaszającego wynikało, że w miniony weekend na jednym z portali ogłoszeniowych wystawił na sprzedaż alufelgi wraz z oponami. Jeszcze tego samego dnia nawiązała z nim kontakt osoba zainteresowana zakupem. Po ustaleniu szczegółów transakcji kupujący zaproponował sposób płatności, dzięki któremu pokrzywdzony od razu miał otrzymać gotówkę na swoje konto. W tym celu sprzedający postępować miał zgodnie z podanymi przez kupującego krokami. W trakcie realizacji tej „płatności” zgłaszający otrzymał link, który przekierował go na stronę internetową.
Tam wpisał numer karty wraz z kodem zabezpieczającym. Po tym na telefon mężczyzny przyszedł kod weryfikacyjny potwierdzający wykonanie transakcji. Gdy go wpisał pojawiła się informacja o błędzie. Dopiero, gdy mężczyzna próbował wpisać kod ponownie zorientował się, że chodzi o zatwierdzenie zmiany limitu na jego koncie. Wtedy zrozumiał, że padł ofiarą oszusta. Kiedy zalogował się na swoje konto stwierdził, że „zniknęła” z niego kwota niemal 3 tysięcy złotych. Niestety urwał się również kontakt z kupującym.
Mężczyzna zablokował konto, a sprawę zgłosił organom ścigania. Policjanci wyjaśniają okoliczności tej sprawy i apelują o zachowanie ostrożności w tego typu transakcjach. Przede wszystkim nie logujmy się na internetowe konto w banku za pośrednictwem linku przekazanego nam przez nieznane osoby. Chrońmy dane z karty płatniczej i nie udostępniajmy innym kodów autoryzacyjnych do transakcji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.