W ciągu kwartału bialski Urząd Miasta zawiera kilkadziesiąt umów, z których wynika, że w Białej Podlaskiej trwa wiele inwestycji lub przygotowań planów, niektóre z nich mają jednak poślizg. Publikowany rejestr umów od pewnego czasu nie podaje terminu wykonania budów lub innych zadań.
Opublikowany niedawno rejestr z drugiego kwartału zawiera aż 84 pozycje. Co ciekawe, nie ma tam wcale aneksów. Poprzedni rejestr z pierwszego kwartału zawierał 55 pozycji w tym część dotyczyła aneksowania wcześniejszych umów. Pewnie kolejne nadrobią te straty...
Zainteresowanie bialczan może budzić wzmianka w Biuletynie Informacji Publicznej dotycząca umowy zawartej w kwietniu przez UM z firmą Standtraum z Poznania. Dotyczyła opracowania projektu stałej organizacji ruchu wraz z elementami rozwiązań technicznych strefy płatnego parkowania w mieście Biała Podlaska.
CZYTAJ RÓWNIEŻ : Biała Podlaska : Zbliża się kolejna edycja festiwalu imienia Bogusława Kaczyńskiego
Zapytany przez nas na początku sierpnia o tę umowę naczelnik gabinetu bialskiego prezydenta Wojciech Sosnowski wyjaśnił, że 29 lipca został podpisany aneks wydłużający termin opracowania projektu stałej organizacji wraz z elementami rozwiązań technicznych strefy płatnego parkowania.
– Nowy termin zakończenia prac to 30 września 2022 r. – podkreślił naczelnik.
Przygotowanie strefy poprzedziły nowoczesne badania
Specjalizujące się w analizach i projektach parkowania w miastach biuro projektowe Stadtraum poinformowało na swojej stronie internetowej o swoim wcześniejszym opracowaniu dotyczącym Białej Podlaskiej. Podkreśliło, iż przygotowuje bialską koncepcję strefy płatnego parkowania (SPP).
– Planowane objęcie centrum miasta obowiązkiem wnoszenia opłat parkingowych ma być narzędziem zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców, jak również poprawy dostępności miejsc parkingowych, która jest niezbędna dla rozwoju miasta – wyjaśniła spółka z Poznania.
Poinformowała, iż na potrzeby zaplanowanej analizy wykonano zakrojone na szeroką skalę pomiary parkingowe w centrum miasta.
– Mając na uwadze specyfikę obszaru badań, zdecydowaliśmy się wykorzystać w tym projekcie nowoczesne technologie, czyli pomiar specjalistyczną kamerą ANPR wraz zaawansowanym oprogramowaniem do odczytu tablic rejestracyjnych. Aplikacja przetwarzająca dane uzyskane z kamery została przygotowana przez specjalistów z Mobile Traffic Data – wyjaśnia firma Stadtraum.
Dodała, że uzupełniająco zarejestrowano materiał wideo z pomiarów.
– Dane w obydwu formach były gromadzone w trakcie przejazdów specjalnie przygotowanym i oznakowanym pojazdem, w którym zainstalowano urządzenia do rejestracji obrazu – ujawnił Stadtraum.
7 tysięcy pojazdów parkowało w centrum
Ponadto zaznaczyła, iż podczas pomiarów badane były: akumulacja (liczba pojazdów parkujących równocześnie w analizowanym obszarze), rotacja i czas (długość) parkowania.
– Dzięki zaawansowanej technologii udało się zarejestrować prawie 7 tysięcy pojazdów parkujących w centrum miasta. W ten sposób uzyskano bardzo dużą liczbę konkretnych danych, które posłużą do właściwego zaprojektowania strefy płatnego parkowania – zapowiedziała spółka.
Były to jednak pomiary przeprowadzone jeszcze podczas stanu epidemii Covid-19, kiedy wiele osób pracowało zdalnie i nie dojeżdżało do pracy oraz niekiedy nie dowoziło dzieci do szkół. Prawdopodobnie wydłużanie czasu realizacji umowy wiąże się z dodatkowymi badaniami po ogłoszeniu formalnego zniesienia stanu epidemii
Co ciekawe, pod koniec kwietnia zawarto umowę z firmą Ewimap, która za ok. 14,4 tys. zł podjęła się wykonania i opracowania wyników pomiaru ruchu drogowego na drogach wojewódzkich i powiatowych w zarządzie prezydenta miasta Biała Podlaska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.